
Tatsqify: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab published twice a year since 2020 (January and July), is a multilingual (Indonesia, Arabic, and English), peer-reviewed journal, and specializes in Arabic Education and Arabic Studies. This journal is published by the Arabic Education Department, Faculty of Education and Teachers Training, Universitas Djuanda Bogor.
Editors welcome scholars, researchers and practitioners of Arabic Education around the world to submit scholarly articles to be published through this journal. All articles will be reviewed by experts before accepted for publication. Each author is solely responsible for the content of published articles.
Current Issue
Vol. 3 No. 2 (2022): Tatsqifiy: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab
Published: 2022-07-30
Articles
Penguasaan Qawaid Sebagai Upaya Meningkatkan Kemampuan Menulis Bahasa Arab
70-77
Penggunaan Media Domino Mufrodat untuk Meningkatkan Keterampilan Penguasaan Kosa Kata Bahasa Arab
78-94
Pengaruh Media Pembelajaran Berbasis Permainan Digital terhadap Minat Belajar Bahasa Arab pada Siswa Kelas X MA Miftahul Huda
95-104
Pemanfaatan Video Animasi Youtube Untuk Meningkatkan Pengembangan Maharah Istima’ Bahasa Arab
105-116
Permainan teka teki silang dalam pembelajaran bahasa Arab untuk meningkatkan maharah kitabab
117-129