Pengaruh Kepercayaan Diri Terhadap Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Matematika Kelas V SDN Dukuh

Main Article Content

Uswatun Hasanah
Agus Priyatno
Willis Firmansyah

Abstract

This research is motivated by the weak self-
confidence of students in the learning process in class. Based
on observations on Mathematics subjects the teacher does not
use interesting learning media. The purpose of this study was to
determine the effect of self-confidence on student learning
outcomes in the fifth grade of SDN Hamlet in Mathematics. The
method used is functional correlation using regression analysis
by collecting data through a questionnaire, data presented in
the form of numbers and values. It can be concluded that there
is an effect of self-confidence on the mathematics learning
outcomes of Dukuh Elementary School students. This can be
proven by obtaining the value of count> table (6.156> 1.734), so
that H0 is rejected, which means that confidence affects the
learning outcomes.

Article Details

How to Cite
Hasanah, U., Priyatno, A., & Firmansyah, W. (2022). Pengaruh Kepercayaan Diri Terhadap Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Matematika Kelas V SDN Dukuh. AL - KAFF: JURNAL SOSIAL HUMANIORA, 5(4), 230–237. Retrieved from https://ojs.unida.ac.id/al-kaff/article/view/6782
Section
Articles

References

Ahmad susanto, M. (2016). teori belajar

dan pembelajaran di sekolah

dasar. jakarta: prenada

media group.

Aunurrahman. (2011). Belajar dan

pembelajaran. bandung :

anggota ikatan penerbit

indonesia.

hamalik, o. (2015). proses belajar

mengajar. jakarta: bumi

aksara.

Hutauruk, J. B. (2018). Matematika

sekolah SMP. Yogyakarta:

grup penerbitan CV BUDI

UTAMA.

indrawati, p. (2018). pengaruh

kepercayaan diri dan

kecerdasan emosional

terhadap hasil belajar

mahasiswa universitas

balikpapan. pendidikan

edutama , 5.

irianto, A. (2016). statistik konsep

dasar,aplikasi dan

pengembangannnya.

Jakarta: PRENADA MEDIA

GROUP.

nurmita, s. w. (2017). pengaruh

kepercayaan diri terhadap

prestasi belajar matematika

siswa di SMP Negeri 1

batauga. jurnal penelitian &

artikel pendidikan , 10.

Prihandini, T. S. (2015).

pengembangan diri konsep

dan implementasi. jakarta

pusat: PT Mandala Nasional.

S, M. N. (2012). Teori-teori Psikologi.

yogyakarta : Ar-ruzz Media.

sinar. (2018). metode active learning

upaya peningkatan keaktifan

dan hasil belajar siswa. grup

penerbitan cv budi utama.

Sinar, M. (2018). metode active

learning upaya peningkatan

keaktifan dan hasil belajar

siswa. yogyakarta: cv budi

utama.

Slameto. (2015). Belajar dan Faktor-

faktor yang mempengaruhi.

PT Rineka cipta: jakarta.

Uswatun hasanah

Pengaruh Kepercayaan Diri Terhadap Hasil Belajar Pada Mata Pelajaran

Matematika Kelas V SDN Dukuh

Didaktika Tauhidi: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Vx Nx Bulan 20xx:xx-xx

Sudjana, N. (2014). penilaian hasil

proses belajar mengajar.

bandung: PT Rosdakarya

Offset.

sujarweni, V. w. (2019). metodologi

penelitian. yogyakarta:

PUSTAKA BARU PRESS.

Sujarweni, v. W. (2019). metodologi

penelitian. yogyakarta:

penerbit pustaka sujarweni.

susanto, A. (2013). teori belajar dan

pembelajaran di sekolah

dasar. jakarta: prenada

media group.

Most read articles by the same author(s)