ANALISIS STRUKTUR PRESENT SIMPLE, PRESENT CONTINUOUS DAN FUTURE SIMPLE TENSES DALAM PERCAKAPAN
Main Article Content
Abstract
Manusia merupakan makhluk sosial yang membutuhkan seseorang dalam hidupnya, sama seperti manusia membutuhkan bahasa untuk berinteraksi satu sama lain. Tentu saja bahasa Inggris yang merupakan bahasa internasional merupakan suatu keharusan bagi manusia dan sudah menjadi sesuatu yang kita pelajari mulai dari sekolah dasar hingga universitas, namun masih banyak yang tidak pernah memperhatikan struktur percakapan bahasa Inggris. Penelitian ini bertujuan untuk memberikan peneliti pemahaman yang lebih baik tentang struktur yang ada dalam percakapan bahasa Inggris. Metode kualitatif dan analisis masalah. Hasil penelitian menyatakan bahwa dalam percakapan bahasa inggris tidak hanya terdapat satu tense saja melainkan lebih banyak lagi dan masing-masing tense mempunyai fungsinya masing-masing. Peneliti berharap agar kita dapat lebih teliti dan memahami lebih dalam mengenai struktur tenses dalam percakapan bahasa inggris.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1. PROPOSED POLICY FOR JOURNALS THAT OFFER OPEN ACCESS
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
2. PROPOSED POLICY FOR JOURNALS THAT OFFER DELAYED OPEN ACCESS
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Bartolic, L. (2012). English for Comunication 1. In Textbook.
Eko Yulianto, Putri Dwi Cahyani, & Sofia Silvianita. (2020). Perbandingan Kehadiran Sosial dalam Pembelajaran Daring Menggunakan Whatsapp groupdan Webinar Zoom Berdasarkan Sudut Pandang Pembelajar Pada Masa Pandemic COVID-19. JARTIKA Jurnal Riset Teknologi Dan Inovasi Pendidikan, 3(2), 331–341. https://doi.org/10.36765/jartika.v3i2.277
Hidayat, T. W. (2021). Analisis Percakapan Komunikasi dalam Menentukan Keberhasilan Pesan. JURNAL SIMBOLIKA: Research and Learning in Communication Study, 7(2), 166–176. https://doi.org/10.31289/simbollika.v7i2.5632
Kartakusumah, B., Sya, M. F., & Maufur, M. (2022). Task and Feedback-Based on English learning to Enhance Student Character. DIDAKTIKA TAUHIDI: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 9(1), 1–10. https://doi.org/10.30997/dt.v9i1.4684
Kartakusumah, B., Sya, M. F., & Maufur, M. (2023). School policy and support in creating English learning as a foreign language that contains character and Tawhid values. 050007. https://doi.org/10.1063/5.0142466
Maisaroh, E., Arsika, L. D., Studi, P., Bahasa, P., & Utama, I. P. (2022). Pengajaran Simple Future Tense Dalam Peningkatkan Pemahaman Dan Penguasaan Tata Bahasa Siswa. 2(2), 16–21.
Meilani, B. D., & Nasir, M. (2016). Penentuan Pola Kalimat Bahasa Inggris Pada Simple Present Tense Menggunakan Metode Bottom Up Parsing. INTEGER: Journal of Information Technology, 1(1), 9–16. https://doi.org/10.31284/j.integer.2016.v1i1.54
Merita, R. (2023). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Materi Present Continuous Tense Melalui Penerapan Model Problem Based Learning. J-KIP (Jurnal Keguruan Dan Ilmu Pendidikan), 4(2), 379. https://doi.org/10.25157/j-kip.v4i2.10806
Nugroho, D. S. (2015). ANALISIS KESALAHAN SISWA SMP KELAS VIII DALAM MENYELESAIKAN MASALAH SOAL CERITA MATEMATIKA Nurul. Nhk技研, 151(2), 10–17.
Permatasari, A. cahyani, Sari, J. A., Winanda, T., Saputra, R. I., Silvi, Annisa, P., & Fitriani, E. (2023). Analisis Kesulitan Belajar Matematika Dalam Menyelesaikan Soal. Jurnal Pendidikan Dasar Flobamorata, 4(1), 421–423. https://doi.org/10.51494/jpdf.v4i1.845
Pontoh, S. G. (2014). Analisis Kesalahan Dalam Penggunaan Simple Future Tense Oleh Siswa Kelas Xi Di Sma Negeri 9 Manado Jurnal. Analisis Kesalahan Dalam Penggunaan Simple Future Tense Oleh Siswa Kelas Xi Di Sma Negeri 9 Manado.
Pujiati, T. (2017). Analisis Terjemahan Kalimat Interogatif Dari Bahasa Inggris Ke Dalam Bahasa Indonesia Pada Novel Eclipse Karya Stephenie Meyer. Jurnal Sasindo Unpam, 4(1), 93–113.
Puspitasri, M., & Akmaliah, A. (n.d.). THE EFFECTIVENESS OF USING MIMING GAME IN TEACHING PRESENT CONTINUOUS TENSE Maya Puspitasari, Akeu Akmaliah.
Rahman, M. S., Herman, H., Iqbal, M., & Renaldi, S. (2021). Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Materi Simple
Present Tense Menggunakan Teknik Pengajaran Bahasa Inggris Grammar Translation Method Pada Mahasiswa Anggota Language Club Stai Rakha Amuntai. UrbanGreen Conference Proceeding Library, 123–128.
Sari, N. noor K., Putra, putu bagus adidyana anugrah, & Christian, E. (2019). Rancang Bangun Aplikasi Mobile Learning Tenses Bahasa Inggris. Jurnal Teknologi Informasi Jurnal Keilmuan Dan Aplikasi Bidang Teknik Informatika, 13(2), 37–46. https://doi.org/10.47111/jti.v13i2.253
Sya, M. F., Adri, H. T., Kholik, A., Sudjani, D. H., Latifah, Z. K., & Uslan. (2021). Indonesian Learning: Towards the Academic Achievement of Communicative Competence. Indonesian Journal of Social Research (IJSR), 3(3), 183–189. https://doi.org/10.30997/ijsr.v3i3.152
Tarbiya, F. O. F., & Training, T. (2014). THE EFFECTIVENESS OF INDUCTIVE INSTRUCTION.
Tsalshabila, B. B., Jr, D. S., Ramadhana, D. W., & Puspitaningtyas, A. (2023). Desa Bejijong To the Next Level Bersama Pojok Literasi Bahasa Inggris Bem Fisip Untag Surabaya. Jurnal Pengabdian Nasional, 03(01), 59–68.
Wulandari, R. S., Zulaihah, S., & Hurustyanti, H. (2017). Analisis Struktur Kalimat Pasif Bahasa Inggris dan Bahasa Indonesia melalui Contrastive Recognition. Deiksis, 9(03), 374. https://doi.org/10.30998/deiksis.v9i03.1834