KORELASI MODEL KOMUNIKASI DEMOKRATIS DENGAN PEMANFAATAN LKPD BERBASIS INTERAKSI DI YAYASAN ALANG-ALANG CIAWI BOGOR

Main Article Content

Nova Agnesha
Ike Atikah
Koesworo Setiawan

Abstract

The most ideal model of parental communication to apply is the communication model of democratic parents. But in reality there are still many parents who do not understand the application of democratic communication model to their children. With democratic communication model, the development of children will develop well. This study aims to analyze the application of parental communication model in daily life to their children. The research approach used is quantitative This study discusses the application of communication model of democratic parents at the Alang-alang Foundation Ciawi Bogor , the method used descriptive quantitative method. The research sample was carried out to parents of participants consisting of 41 people. The results of the study show that (1) affection and understanding are very good (2) strict and consistent discipline is in good category, (3) freedom of opinion in good category, (4) discussion in good category, (5) respecting good categories, ( 6) Understanding is categorized well.

 

Keywords: communication model, parent, democratic

 

 

 

Article Details

How to Cite
Agnesha, N., Atikah, I., & Setiawan, K. (2020). KORELASI MODEL KOMUNIKASI DEMOKRATIS DENGAN PEMANFAATAN LKPD BERBASIS INTERAKSI DI YAYASAN ALANG-ALANG CIAWI BOGOR. JURNAL KOMUNIKATIO, 6(1). https://doi.org/10.30997/jk.v6i1.1739
Section
Articles
Author Biography

Nova Agnesha, Sain Komunikasi

Sain Komunikasi Fisip

References

Ali, Mohammad dan Mohammad Asrori.
2014. Psikologi Remaja Perkembangan Peserta Didik. Jakarta : PT Bumi Aksara.

Devito, Joseph A. 2011. Komunikasi Antarmanusia. Tangerang Selatan: Karisma

Djamarah, Syaiful Bahri. 2014. Pola Asuh orangtua dan Komunikasi Dalam Keluarga: Upaya membangun citra
Membentuk Pribadi Anak. Jakarta :Rineka cipta.

Gunarsa. Yulia Singgih D. & Singgih DGunarsa. 2012. Psikologi Untuk Keluarga. Jakarta: Penerbit Libri.

Prastowo, Andi. 2011. Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif: Menciptakan Metode Pembelajaran yang Menarik dan Menyenangkan. Yogyakarta : Diva Press.

Sanjaya, Pierre. 2011. Good Parents Bad Parents. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama

Sudjto, Sutaryo, Kaelan, dkk. 2013.Prosiding Kongres Pancasila. Yogyakarta: PSP Press.

Tridhonanto, Al dan Beranda Agency. 2014. Mengembangkan pola asuh demokratis. Jakarta : PT Elex Media Komputindo.

Zaman, Saeful dan Aundriani Libertina.2012. Membuat Anak Rajin Belajar Itu. Gampang. Jakarta: Visimedia

JURNAL

Gunawan, H. 2013. Jenis Pola Komunikasi Orang tua dengan Anak Perokok Aktif di Desa Jembayan Kecamatan Loa Kulu
Kabupaten Kutai Kartanegara.

Putri, Ervi Laily Mujitabah dan Ira Darmawanti. 2015. Perbedaan Kepercayaan Diri Remaja Akhir Ditinjau Dari Persepsi Terhadap Pola Asuh Orang Tua.

Salirawati, Das. 2012. Percaya Diri, Keingintahuan, dan Berjiwa Wirausaha: Tiga Karakter Penting bagi Peserta Didik. Jurnal Pendidikan Karakter

Santi, Melissa. Ferry Koagouw. 2015. Pola Komunikasi Anak-Anak Delinkuen Pada Keluarga Broken Home Di Kelurahan Karombasan Selatan Kecamatan Wanea Kota Manado.
Manado: Universitas Sam Ratulangi Manado.

Suharsono ,Joko Tri, Dkk. 2009. Hubungan Pola Asuh Orang Tua Terhadap Kemampuan Sosialisasi Pada Anak Prasekolah Di Tk Pertiwi Purwokerto Utara.

Widyantini,T. 2013. Penyusunan Lembar Kegiatan Siswa (LKS) sebagai Bahan Ajar. Artikel. PPPPTK Matematika.
Yogyakarta.

Wulandari, B., Herman DwiSurjono. 2013. Pengaruh Problem Based Learning Terhadap Hasil Belajar Ditinjau DariMotivasi Belajar PLC Di SMK. Jurnal Pendidikan Vokasi. Vil 3(2).